Chefdirigent
- Toshiyuki Kamioka
- Toshiyuki Kamioka_eng
Æres-gæstedirigent
- Lan Shui
1. violin
- Jon Gjesme. Koncertmester
- Jordi Rodriguez Cayuelas. Alternerende koncertmester
- Dmitri Vaskovich
- Andreas Orlowitz
- Kirsten Waaben
- John Bak Dinitzen
- Anne Søe
- Laura Aaberg Kærn
- Robert Vadasz
- Maria Rabenberg
- Heidrun Petersen
2. violin
- Yuko Yasui
- Kirstine Futtrup
- Charlotte Ullner
- Helene M-A Bordonaro
- Idinna Alsbirk Lützhøft
- Cæcilie Holst Andersen
- Morten Lyngs
- Andrea Gyarfas Brahe
Bratsch
- Bernd Rinne
- Eva Katrine Dalsgaard
- Kathryn Ridley
- Marie Louise Broholt Jensen
- Ninnie Isaksson
- Charlotte Poulsen Kragh
- Rasmus Nørby
- Jakup Lützen
Cello
- Theodor Lyngstad
- Steffen Helmuth Madsen
- Halina Wigocka Wamberg
- Wiebke Vestergaard
- Samira Dayyani
Kontrabas
- Olle Davidson
- Stephen Buckley
- Troels Nielsen
- Andrew Stalker
Fløjte
- Kristina Ersson
- Anna Juuliska Nykvist
- Viveca Löfgren
Obo
- Andreas Pald Fosdal
- Lars Algot Sørensen
- Birgitte Lindum
Klarinet
- August Finkas
- Jesper Helmuth Madsen
- Tage Christensen
Fagot
- Karen Lassen
- Signe Haugland
- Clara Manaud
- Johannes Herjö
Horn
- Jakob Keiding
- Piet Castillo
- Thomas Ekman
- Christian Vinther
Trompet
- Joris De Rijbel
- Tjelle Malte Kjelåke Leth
- Niels-Jørn Jessen
- Gorm Hovaldt
Basun
- Christian Schmiedescamp
- Brian Santero
- Martin Reinhardt
Tuba
- Tonni Hellebek
Pauker
- Harry Teahan
Slagtøj
- Rico Sindberg
- Benjamin Fox
Bestyrelse
- Mette Klingsten
- John Amund Tønnes
- Sune Bang
- Marie Nipper
- Nikolaj Bøgh
- Mogens Haugaard Nielsen
- Mette Kaasfeldt Bram
- Stine Lolk
- Martin Reinhardt
- Christian Schmiedescamp

Musica Ficta
Musica Ficta er et professionelt vokalensemble, dannet i 1996 af komponisten og dirigenten Bo Holten. Her har han realiseret sin vision om et fleksibelt og projektorienteret ensemble, hvor den virtuose ensemblesang i alle dens afskygninger står i centrum.
Musica Ficta favner et meget bredt repertoire. Ensemblets speciale er dog musikken fra middelalder og renæssance, hvor komponisterne ikke skrev deres store værker for symfoniorkestre, men for den menneskelige stemme. Musica Fictas kunstneriske leder og dirigent, Bo Holten, er blandt verdens førende på dette felt.
De seneste år har Bo Holtens interesse især kredset om den ekstreme renæssancekomponist Carlo Gesualdo (1566 – 1613), hvis atonale og dissonante madrigaler er blevet en tilbagevendende og yderst anerkendt del af Musica Fictas repertoire.
Musica Ficta betragter endvidere arbejdet med den danske sangskat som en central del af sit virke. Cd’erne med danske sange har gjort Musica Ficta til Danmarks mest sælgende klassiske ensemble, og ensemblet turnerer hvert år landet rundt for at udbrede og fastholde kendskabet til både de kendte og de mindre kendte egne af den danske sangskat.
I Musica Ficta giver selv det mindste projekt anledning til stor fordybelse. Med Bo Holtens dybtgående kendskab til den europæiske musik- og kulturhistorie bliver alle koncerter gennemført i et bestemt tematisk perspektiv. Hver koncert er en rejse ind i en tid, en epoke eller en kunstnerpersonlighed.
Musica Ficta består af en kernegruppe på 12 af Danmarks bedste ensemblesangere, men det er altid de enkelte opgaver, som afgør ensemblets størrelse og stemmesammensætning. På den måde kan man opleve Musica Ficta med alt fra tre damestemmer til en barokbesætning på 16 sangere.
Begrebet “Musica Ficta” refererer til den praksis i den tidlige musik, hvor sangerne selv indsætter løse fortegn i satsen, så det musikalske værk i sidste ende skabes af de udøvende selv – og at det rækker ud over det nedskrevne.